Italienska Väskbutiken
Webshop/Kontor: Fårtickevägen 16
184 34 Åkersberga
Sweden
Kundtjänst Vard 9.00-18-00
+46 73 9179396
info@vaskbutiken.se

Betalning med Svea Webpay Svea Bank AB: Vi erbjuder följande betalningsalternativ via Svea, faktura privatperson eller företag, delbetalning eller direktbetalning via din internetbank, MasterCard, VISA, Trustly och Swish. Allmänna villkor gällande betalning med Svea Webpay

Faktura privatperson: Faktura genom Svea Webpay. Du får fakturan med mail, kredittid är 14 dagar. Sedvanlig kreditprövning. Leveransen sker till folkbokförd adress men du kan logga in med ditt Bank ID och ändra leveransadressen på din försändelse om så önskas.

Delbetalning: Tillsammans med Svea Bank AB erbjuder vi möjligheten att dela upp betalningen på upp till 24 månader, se villkor och aktuell ränta i kassan.

Svea Konto: Du betalar ett belopp varje månad, se villkor och aktuell ränta i kassan.

Kortbetalning: Säker betalning med Visa eller Mastercard via SVEA WebPay.

Direktbetalning via internetbank: Väljer du detta alternativ i vår kassa skickas du vidare till din internet­bank för att betala din beställning.

Företagsfaktura: Följande gäller för kunder som handlar i egenskap av företag och väljer betalning via faktura (”företagsfaktura”).

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum (eller det datum som framgår av fakturan). Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2 % per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

Moms: Svensk moms ingår i priserna i Webbutiken. Länder inom EU betalar svensk moms, vi levererar endast inom EU.

Leveranstid & Lager: Leveranstiden är 3-5 vardagar för de flesta varor, du hittar information om aktuell leveranstid på varje produkts sida, där ser du också om produkten finns i lager. När det anges att en vara finns i lager är det antingen i Sverige eller Italien, vi är auktoriserade återförsäljare för de märken vi erbjuder, vi använder inga fördyrande mellanhänder. Om en vara är tillfälligt slutsåld får du omgående ett meddelande så du kan välja att avbryta köpet eller acceptera en längre leveranstid.

Frakt: Frakt 79 kr, paketet kommer till närmsta utlämningsställe med PostNord eller DHL, om du vill ha leverans direkt till dörren med PostNord MyPack Home kostar det 149 kr.

Spåra paket: Du får med mail, en länk med ett kollinummer från Postnord eller DHL så fort de hämtat upp försändelsen så att du kan spåra paketet. Du kan även höra av dig till vår kundtjänst så hjälper vi till.

Returrätt: Öppet köp 14 dagar.
Varan ska vara oanvänd och i felfritt skick. Alla märkningar som är fästade på varan ska finnas kvar vid returen. Returkostnad är totalt 79 kr för dig som kund inom Sverige om du använder vår retursedel. Kontakta oss om du vill returnera en vara, vi sänder en retursedel, fäst lappen utanpå paketet och lämna in det på Postnords ombud. Så snart vi mottagit dina varor återbetalar vi till ditt konto alt. makulerar fakturan.

Returadress:
Italienska Väskbutiken
Fårtickevägen 16
184 34 Åkersberga
Bifoga uppgift om ditt namn, adress. Observera att ej avhämtad försändelse inte gäller som retur eller ångrat köp. OBS! Returrätt gäller inte för företag. Returrätt gäller inte heller för väskor som är beställda med en personlig gravyr.

Outlöst paket: För outlöst paket debiteras en avgift på 395 kr avseende våra omkostnader.

Garanti: 2 års garanti gällande fabrikationsfel.
Vi reparerar din vara kostnadsfritt om fel upptäcks som kan hänvisas till produktionen. Om du upptäcker ett fel vid leveransen reklamerar du produkten omgående, vi sänder då en ny vara. Reklamation ska ske omgående när en skada upptäcks, är produkten använd reparerar vi den utan kostnad om reklamation görs senast 2 år efter det att köpet gjorts.
Vi gör alltid vårt bästa för att ge dig bra service, om vi trots detta inte kan lösa ett problem som uppstått rekommenderar vi dig att kontakta Allmänna Reklamationsnämnden för en oberoende prövning. Vi följer alltid lagen för distanshandel.

Gravyr: Vi erbjuder gravyr av initialer utan extra kostnad vid köp av väska från Old Angler. Skriv ett meddelande i beställningsformuläret på sidan vad du vill att vi ska gravera på din väska eller meddela oss med mail samtidigt som du lägger din beställning.

Säkerhet: Din betalning är säkrad genom SVEA WebPay. Kortnumret skickas genom en krypterad förbindelse direkt till banken. SVEA WebPay secure server software (SSL) är industristandard och tillhör en av de bästa mjukvaror när det handlar om säkra betalningstransaktioner.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08-514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.

Cookies: Italienska Väskbutiken använder sig av cookies. En text-rad skickas till din webläsare när du besöker en webplats. Nästa gång du besöker webplatsen skickar din webläsare tillbaka textraden, och det blir möjligt att se om flera besök kommer från samma dator. Webplatsen kan på det här sättet mäta antal besök och
se hur länge de varar. Fördelen är också att du slipper mata in samma information flera gånger. Tekniken används idag av de flesta företag, t ex banker. Cookien innehåller inga personuppgifter och kan inte spåras till en specifik person.